Jaguar XJ VII X351 3.0 V6 340KM (2012–2017) łączy styl, dynamikę i przewidywalność w segmencie F. Silnik V6 AJ126 (340KM/450Nm, kompresor Roots, rozrząd łańcuchowy, RWD, automat ZF 8HP, wtrysk bezpośredni) daje sprint 0–100 km/h w 5,9 s, vmax 250 km/h, spalanie miasto 11,9–14,2 l/100 km, trasa 7,8–9,7 l. Wnętrze: skóra, panoramiczny dach, topowo wyciszone, system Meridian, elektryka, masa portów i schowków, bagażnik 520 l. Plusy: ultra-tania obsługa kompresora, amortyzatorów i rozrządu (wspólne XF/F-Type/XJ), bardzo wytrzymały blok (przebiegi 400 tys. km), szeroka zamienność części, bardzo tania regeneracja alternatora, ogromna podatność na soft tuning (do 375–390KM na chipie). Wady: szybka degradacja sprzęgła/automatu przy agresywnej eksploatacji/taxi, wycieki spod pokrywy kompresora po 80–120 tys., bugi panelu Touch Pro, podatność na rdzę profili aluminiowych, szybka degradacja tapicerki w ruchu flotowym, amortyzatory matowieją po 120 tys., sporadyczne awarie czujników klimatyzacji. Dla floty premium, rodzin, taksówek, prestiżowych daily i firm zarządczych to wymarzony wybór z przewidywalnym rachunkiem, stylem i kulturą jazdy.