Jeep Grand Cherokee WK2 3.0 V6 CRD 241KM (2011–2013, diesel Mercedes OM642) to flagowy SUV w pełnym amerykańskim stylu, okraszony technologią koncernu Daimler. Silnik OM642 3.0 V6 (241KM/550Nm, Common Rail, rozrząd łańcuchowy, turbo, DPF, 5-biegowy automat NAG1) – przyspiesza 0–100 km/h w 8,3 s, vmax 202 km/h, spalanie miasto 9,8–12,2 l, trasa 6,5–8,7 l. Wnętrze oferuje pełen komfort (skóry, elektryka, 4-strefowa klima, panoramiczny dach, Harman/Kardon, masa schowków, bagażnik 782–1,554 l) oraz świetne wyciszenie. Atutem modelu jest ultra-tania obsługa rozrządu/turbo (części z ML/E/S), szybka regeneracja DPF i bardzo szeroka baza zamienników (wspólnota Daimler/FCA), genialna wytrzymałość bloków na dużych przebiegach (nawet 450 tys. km). System 4×4 Quadra-Trac II, reduktor, blokady, adaptacyjne zawieszenie i wysoki prześwit gwarantują niebywałą wszechstronność. Wady: szybka degradacja automatu/dyferencjałów przy holowaniu/ostrym offroadzie, wycieki pokrywy zaworowej/turba po 110 tys. km, bugi centralnego zamka, awarie elektroniki (czujniki ABS, DPF), podatność ramy na rdzę bez konserwacji, amortyzatory do wymiany po 120 tys., szybka degradacja tapicerki flotowej. Diesel bardzo dobrze przyjmuje soft chip-tuning do 275KM, wymaga wypalania DPF na trasie, regularnej wymiany oleju co 10 tys. km i przeglądu ADBlue. Idealny do floty premium, taxi, długodystansowej rodziny, wypraw terenowych i jako daily z wytrzymałym dieslem oraz przewidywalnymi kosztami.