JEEP GRAND CHEROKEE WK2 6.4 V8 SRT 16V HEMI 468KM ESG – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Jeep Grand Cherokee WK2 SRT 6.4 V8 468KM ESG to wersja stworzona z myślą o muscle-carowych doznaniach klasy premium. Silnik HEMI 6.4 SRT (468KM/624Nm, łańcuch, napęd różnicowy SRT Performance AWD, automat ZF8HP) – 0–100 km/h w 4,7 s, vmax 257 km/h, spalanie miasto 20–25,4 l, trasa 13,1–16,8 l. Atuty: ultra-trwały blok, genialna odporność na soft/hard tuning (do 600KM z wydechem, chipem, dolotem), szybka regeneracja skrzyni/napędu, ultra-odporność bloku na ostre traktowanie, bardzo tania regeneracja kompresora i hamulców Brembo (cz. z Challenger/Charger SRT). Kabina: kubełkowe SRT, premium skóra, panele karbon, zaawansowane multimedia, ADAS, Harman, bagażnik. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/automatu w torowej flocie, wycieki tłoków i dekla wału po 80 tys. km, bugi systemu launch-new, kamery, praktycznie cała elektronika wymaga czyszczenia po softach. Bardzo kosztowna eksploatacja (hamulce/oleje/opony), podatność progów na rdzę przy ciężkim offroadzie, tapicerka performance wymaga regularnego detailing’u. Numer 1 dla kolekcjonerów, dynamicznego daily premium, “muscle-fanów”, tuningu i fanów AWD na prawdziwego V8.