Kia Carnival I 2.9 TD 126KM (lata 1999–2001), prostsza wersja przed erą Common Rail, to najtańszy w serwisie minivan rodzinny, dosłownie stworzony na potrzeby wielkich rodzin, taxi, firm logistycznych i przewozowych. Sercem jest silnik J3 2.9 TD (126KM/255Nm, rozrząd pasek, turbo KKK, prosty wtrysk, 5MT lub automat), znany z modeli K2700/2700GS. Osiągi: 0–100 km/h 16,3 s, vmax 155 km/h, spalanie miasto 10,1–11,9 l, trasa 7,8–9,2 l. Kabina: łukowe wnętrze, przestrzeń na 7–8 osób, masa schowków, widełkowe fotele, klasyczne radio, klima, wielka przednia szyba. Atuty: ultra-tani rozrząd (każdy warsztat, pasek prosty w obsłudze), bardzo tanie części zamienne (wspólne z K2700), genialna wytrzymałość bloku (powyżej 350 tys. km), minimum elektroniki (brak skomplikowanych systemów podatnych na awarie), tanio naprawisz turbo i sprzęgło, bardzo tania obsługa zawieszenia. Wady: głośna praca silnika, podatność na rdzę progów i tylnej klapy, szybka degradacja sprzęgła (flota/taxi), wycieki pokrywy zaworowej po 90–130 tys., słaba izolacja nawiewów, sporadyczne awarie pompy paliwa i błędy panelu sterowania nawiewem. Model nie akceptuje tuningu ponad seryjne 130KM, nie przewiduje DPF ani turbin VTG. Świetny dla flot, rodzin, firm kurierskich. Na rynku wtórnym to idealny wybór “dużo auta za małe pieniądze” – przewidywalna naprawa, taniość obsługi i prostota konstrukcji.