KIA CARNIVAL II 2.7 IV6 189KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Carnival II 2.7 i V6 189KM (produkowany 2006–2014), wolnossący benzyniak V6, to egzotyczna wersja na rynku wtórnym lecz chwalona przez fanów LPG, komfortu i tanich napraw bez filtra DPF. Motor 2.7 i V6 (G6EA, 189KM/251Nm, rozrząd pasek, multipoint, 4AT/5MT, FWD), zapewnia “amerykański luz” – 0–100 km/h 10,7 s, vmax 186 km/h, spalanie miasto 13,3–15,2 l/100 km, trasa 8,6–10,4 l, LPG +1,8 l. W kabinie: fotele skórzane/pół-skóra, system schowków, stoły, “kinowy” fotel pasażera, nagłośnienie Infinity lub JBL, niezależna klima, bagażnik do 2,700 l, porty USB, komfortowy kokpit dla 7–8 osób. Atuty: ultra-tani serwis rozrządu, tania regeneracja automatu, szeroka baza zamienników (Hyundai Santa Fe, Sonata), odporność bloku na LPG, tanie sprzęgła i amortyzatory, minimum poważnych awarii przy regularnym serwisie. Wady: szybka degradacja automatu przy flocie/taxi, wcześnie wycieki pokrywy zaworowej po 80 tys., problem z elektroniką szyb, podatność progów/ramy na rdzę, tapicerka nie lubi dzieci/floty, miękkość tyłu na nierównościach. Model przyjmuje soft tuning do 205KM i LPG IV gen., wymaga regularnej zmiany oleju co 10 tys. oraz dbałości o chłodzenie (duży blok aluminiowy). Carnival II 2.7 to dobry wybór na benzynowe daily, taxi, VIP shuttle czy rodzinny van z LPG dla szukających komfortu przy niskim rachunku.