KIA CEE’D I 2.0 16V CVVT 143KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Cee’d I 2.0 16V CVVT 143KM (lata 2006–2012, kod G4GC) to jeden z najlepszych wyborów dla kierowców oczekujących niskich kosztów obsługi, dynamicznej jazdy i odporności na codzienną eksploatację. Silnik G4GC (CVVT, 16V, rozrząd pasek) zapewnia 143KM i 186Nm, wzorowo znosi gaz LPG oraz potrafi osiągnąć nawet 400 tys. km bez remontu przy regularnym serwisie (olej co 12 tys. km, pasek rozrządu co 60 tys.). Osiągi są wystarczające do dynamicznej jazdy: 0-100 km/h 9,1 s, vmax 208 km/h, spalanie miasto 8,8-10,9 l/100 km, trasa 6,2-7,5 l. Wnętrze: obszerne, ergonomiczne, z licznymi schowkami, wygodną kanapą i bagażnikiem 340–1,300 l (hatchback). Tapicerka łatwa w czyszczeniu, klimatyzacja, klasyczne audio, szeroka gama wersji wyposażenia. Atuty: ultra-tania wymiana rozrządu, bardzo wytrzymałe zawieszenie przednie (wspólne z Hyundai), minimum problemów z elektroniką, prosty układ wtrysku, szeroka dostępność zamienników, tani serwis. Wady: luzy zaworowe wymagające regulacji co 60 tys., wycieki pokrywy po 100–140 tys., typowe bugi zamka lub szyb, podatność na rdzę progów/klapy, sporadyczna awaria pompy wody. Model dobrze przyjmuje tuning soft na 150–155KM (program, dolot), bardzo dobrze współpracuje z LPG IV gen., wymaga regularnej wymiany świec i filtrów. Chwalony za komfort jazdy, przewidywalność napraw, dużą przestrzeń dla rodziny i pomocność w codziennej eksploatacji (tanie części na każdym rynku). Polecany początkującym kierowcom, flotom taxi, rodzinom oraz do dalszej odsprzedaży na rynku wtórnym.