Kia Cee’d I FL 1.4 16V CVVT 105KM (facelifting 2009–2012, kod G4FA) to najchętniej wybierana wersja przez firmy i rodziny szukające taniego utrzymania. Silnik G4FA (pasek rozrządu, łańcuch balansujący, CVVT) cechuje się dobrą dynamiką: 105KM/137Nm, 0-100 km/h 11,6 s, vmax 182 km/h, spalanie miasto 7,4-8,9 l/100 km, trasa 5,6-6,8 l. Kabina: wygodne, proste materiały, szerokie schowki, multimedialna deska, klimatyzacja, radio CD/MP3, wyciszona kabina, bagażnik 340–1,300 l. Atuty: ultra-tania wymiana rozrządu, bardzo tania regeneracja sprzęgła, ogrom zamienników na rynku, genialna odporność głównego bloku na LPG IV (luzy zaworowe co 60 tys. km), szeroka baza serwisowa, tanie amortyzatory. Wady: podatność na wycieki pokrywy po 100–140 tys., luzy zaworowe przy LPG, bugi elektryki szyb, centralnego zamka, szybko brudząca się tapicerka, stuki amortyzatorów przy miejskiej flocie, rdzewiejące progi i klapa bez konserwacji. Model dobrze przyjmuje soft tuning do ok. 115KM, wymaga regularnej obsługi świec i filtrów. Znakomity jako tanie daily, flotowy hatchback dla pracownika, pierwsze auto dla młodej rodziny lub osoby szukającej prostoty obsługi i dobrej dostępności niedrogiego serwisu.