KIA CEE’D III 1.0 12V T-GDI 120KM G3LC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Ceed III 1.0 12V T-GDI 120KM G3LC (produkowany od 2018 roku) to jeden z najczęściej wybieranych kompaktowych hatchbacków w Europie dla osób, które szukają ekonomii, sprawności i dobrze zaprojektowanej nowoczesności. Jednostka G3LC to trzycylindrowy turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim, rozrządem łańcuchowym i niską masą własną, zaprojektowany pod rygorystyczne normy emisji Euro 6d-temp. Generuje 120KM i 172Nm, co w praktyce przekłada się na przyspieszenie 0–100 km/h w okolicach 11,2 s, vmax 190km/h, a spalanie w mieście: 5,7–7,3 l/100 km, trasa: 4,7–5,9 l. Atuty: ultra-tani serwis rozrządu i turbosprężarki (szeroka gama zamienników oraz bardzo dobra baza cichych mechaników sieciowych), wysoka odporność na krótkie trasy, szybka regeneracja alternatora, tanie sprzęgło i dwumasa, szeroko dostępne filtry, bardzo mała awaryjność oraz łatwość montażu chip tuningu do 135KM. Plusy to świetnie wyciszone wnętrze, wygodne i odporne na zużycie fotele, przemyślana deska rozdzielcza, dobre systemy ADAS (lane assist, tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne), spory bagażnik, nowoczesne multimedialne wsparcie. Wady: przy intensywnym ruchu miejskim szybka degradacja sprzęgła przy 70–120 tys. km, wycieki oleju spod pokrywy zaworowej po 90–120 tys. km, podatność katalizatora na zapchanie przy złych benzynach, sporadyczne problemy z zaworem EGR, bugi portów USB po aktualizacji systemu, szybko brudząca się tapicerka. Silnik nie toleruje LPG, wymaga regularnej wymiany oleju (najlepiej co 10 tys. km). Model polecany do codziennej eksploatacji w mieście, jako flotowiec, rodzinne auto lub dynamiczny hatchback na dojazdy do pracy – gwarantuje minimum kosztów, przewidywalność i świetne warunki gwarancyjne.