Kia Ceed III 1.4 16V T-GDI 140KM G4LD (2018–2021) charakteryzuje się nowoczesnym podejściem do downsize’u: silnik G4LD (T-GDI, 4-cylindrowy turbo, wtrysk bezpośredni, rozrząd łańcuchowy, 140KM/242Nm, 6MT/7DCT, napęd FWD), zaprojektowany do urban i tras. Osiągi: 0–100 km/h w 8,9 s, vmax 205 km/h, spalanie miasto 7,8–9,5 l/100 km, trasa 5,5–6,9 l. Plusem jest ultra-tania obsługa łańcucha rozrządu, bardzo tania regeneracja turbo (części FCA/Kia/Hyundai), szeroka sieć zamienników, prostota wymiany filtrów i świec, szybka naprawa skrzyni 7DCT. Kabina: świetny system UConnect, pakiet portów USB, elektroniczne wsparcie ADAS, wygodne fotele, duża liczba schowków, bagażnik 395–1,291 l. Wady: przy intensywnym taxi/flota szybka degradacja sprzęgła (zwłaszcza w 7DCT do 100 tys. km), wycieki turbo/pokrywy zaworowej, bugi panelu multimediów, amortyzatory często wymagają wymiany po 100 tys. km, szybka degradacja tapicerki przy dynamicznej flocie. Model bardzo dobrze przyjmuje soft tuning do 155–163KM, nie przewiduje LPG, wymaga wymiany oleju w turbo co 15 tys. km. To optymalny wybór do dynamicznej codziennej jazdy, flot premium i osób szukających przewidywalnych kosztów nowych technologii.