Kia Ceed III 1.6 16V T-GDI 204KM G4FJ (od 2018, wersje GT/GT-Line) to sportowe wcielenie praktycznego hatchbacka. Sercem auto jest jednostka G4FJ (1.6 T-GDI, 204KM/265Nm, twin-scroll turbo, rozrząd łańcuchowy, bezpośredni wtrysk, 6MT lub 7DCT, FWD). Osiągi: 0–100 km/h 7,2 s (6MT), vmax 230 km/h, spalanie miasto 8,9–11,2 l/100 km, trasa 6,4–7,8 l. Kabina oferuje sportowe kubełki, czerwone przeszycia, sportowy cluster, panoramiczny dach, rozbudowane multimedia UConnect, szeroką gamę portów i możliwości ADAS, bagażnik 395–1,291 l. Atuty: ultra-tania regeneracja turbosprężarki (zamienniki Hyundai/Kia), bardzo tania obsługa skrzyni 7DCT, przewidywalna naprawa rozrządu, wyposażenie wspólne z linią GT (tarcze, amortyzatory, zaciski), wytrzymałość bloku na tuning do 240–245KM przy zachowaniu sprawności i trwałości. Wady: szybka degradacja sprzęgła/automatu w dynamicznej, sportowej flocie, bugi panelu centralnego, amortyzatory wymagają wymiany co 90–110 tys., podatność na zapchanie DPF przy krótkich miejskich trasach (wersje EU6d), szybka degradacja tapicerki wyścigowej, awarie czujników ADAS po aktualizacjach. Model nie toleruje LPG, wymaga częstego serwisu turbo i układu dolotowego, regularnego czyszczenia filtrów powietrza. Sportowy daily, flota młodych, auto dla fana szybkich tras, pełny kompromis pomiędzy wygodą a sportowym pazurem GT.