Kia Ceed I 1.4 109KM (G4FA, 2007–2012) – klasyk kompaktowej niezawodności, popularny wybór dla rodzin, młodych kierowców i flot taxi. Silnik G4FA (1.4 16V, pasek rozrządu, multipoint, FWD, 5MT) gwarantuje kultową prostotę – 0–100 km/h 12,2 s, vmax 180 km/h, spalanie miasto 7,6–8,8 l/100 km, trasa 5,8–7,0 l. Wnętrze: szerokie siedzenia, sporo schowków, tapicerka odporna na zużycie, proste klimatyzatory, klasyczne audio, bagażnik 340–1,300 l. Atuty: ultra-tania i przewidywalna wymiana rozrządu, amortyzatorów, sprzęgła, alternatora (współdzielone komponenty z Hyundai i Kia), bardzo trwały blok główny (powyżej 300 tys. km bez poważnych awarii przy regularnym serwisie), bardzo tania regeneracja osprzętu elektrycznego, minimum poważnych awarii, tolerancja na LPG, zwykle tańsze części karoseryjne i podwoziowe. Wady: szybkie zużycie sprzęgła w flocie/taxi, wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po 90–120 tys., tapicerka miękka, podatna na zabrudzenia i przetarcia, bugi prostych układów elektrycznych, podatność na rdzę (progi, tylne nadkola), amortyzatory mięknące po 80–120 tys. Model przyjmuje soft-tuning do 115–118KM, wymaga wymiany paska rozrządu co 60 tys. km, bardzo dobra baza pod pierwsze auto, flotę, taniego hatchbacka do miasta codziennie i na trasy.