Kia Ceed I 1.6 122KM (G4ED, produkcja 2006–2012) to model wprowadzający markę na wyższy poziom jakościowy segmentu C. Silnik benzynowy 1.6 16V (122KM/154Nm, rozrząd pasek, multipoint injection, 5MT lub 4AT) zapewnia solidne osiągi przy umiarkowanym spalaniu – 0–100 km/h w 10,8 s, vmax 190 km/h, spalanie miasto 7,9–9,3 l/100 km, trasa 5,8–7,1 l. Atuty: ultra-tania obsługa rozrządu i sprzęgła (zamienniki Hyundai dostępne niemal wszędzie), trwałość bloku i wtrysku (przebiegi powyżej 300 tys. km bez grubszych remontów przy dobrym serwisie), bardzo dobra tolerancja LPG IV generacji, tania regeneracja alternatora i amortyzatorów, szeroka dostępność podzespołów (platforma wspólna z Hyundai i30, Elantra). Wnętrze: wygodne, szerokie siedzenia, dużo schowków, bagażnik 340–1,300 l, klasyczne audio, klimatyzacja, miękka tapicerka odporna na przetarcia. Wady: szybkie zużycie sprzęgła w flotach/taxi, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 80–130 tys. km, bugi centralnego zamka, sporadyczne problemy z elektryką szyb/stacyjki, podatność na rdzę progów/klapy bez konserwacji, amortyzatory mięknące po 100 tys. km, konieczna regularna regulacja zaworów co 60 tys. km przy LPG. Model świetnie przyjmuje soft tuning do ok. 135KM, wymaga zmiany rozrządu co 60 tys. km, idealny dla rodzin, flot taxi, pierwszego auta oraz użytkowników szukających pewności, przewidywalnych kosztów i bardzo niskiej awaryjności przy dużej podaży części na rynku.