Kia Ceed II 1.4 DOHC 100KM to propozycja dla miłośników prostoty i niskich kosztów użytkowania. Bezpośredni następca popularnych „wolnossących” silników dostępnych w całej gamie Kia. Jednostka ta cechuje się dobrą elastycznością przy niskich prędkościach, prostą obsługą mechaniczną i dużą odpornością na słabej jakości paliwo. Moc 100KM i moment 137 Nm wystarczają do codziennej jazdy w mieście i na trasie – przyspieszenie do 100 km/h trwa około 13,2 sekundy, ale to nie sport, tylko typowy samochód rodzinny. Zaletą jest bardzo niska awaryjność układu napędowego, możliwość bezproblemowej adaptacji do LPG i szeroka dostępność tanich części oraz zamienników. Te silniki świetnie znoszą zabiegi serwisowe przy dłuższych przebiegach, a interwał rozrządu (wymiana paska) jest tani i łatwy do wykonania w niezależnym serwisie. Wnętrze modelu 1.4 to komfort na dobrym poziomie, miękkie fotele z możliwością szerokiej regulacji, praktyczne schowki, bagażnik o pojemności 380 l, a multimedia i system nagłośnieniowy dobrze realizują potrzeby nawet wymagających użytkowników. Typowe wady to niska dynamika przy pełnym załadunku, wyższe spalanie w mieście (7,8–9,0 l/100 km), sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, zużycia cewek i świec przy zaniedbaniach serwisowych. Po 150 tys. km może pojawić się potrzeba wymiany sprzęgła, elementów zawieszenia czy napraw drobnych usterek elektryki szyb. Model doskonale sprawdza się przy montażu LPG – należy dbać o regulację luzów zaworowych i czystość wtryskiwaczy. Karoseria dobrze zabezpieczona, choć lakier podatny na odpryski. Ceed II 1.4 DOHC to pojazd typowo „dla każdego” – szeroka baza serwisowa, tanie naprawy i łatwa odsprzedaż na rynku wtórnym!