Kia Ceed II 1.6 CRDI 128KM D4FB U2 to najmocniejszy wariant wysokoprężny tej generacji, rekomendowany dla wymagających użytkowników, flot oraz regularnych podróżników. Jednostka turbo z Common Rail i DPF oferuje 128KM i 265 Nm, dzięki czemu samochód jest bardzo dynamiczny (0-100 km/h ok. 10,2 s), przy jednocześnie bardzo racjonalnym spalaniu (5,3–6,5 l/100 km przy mieszanej jeździe). Samochód sprawdza się znakomicie zarówno na trasach, jak i w mieście – elastyczność gwarantuje komfort i szybkie wyprzedzanie nawet z kompletem pasażerów. Wnętrze Ceed II jest ergonomiczne: siedzenia z szeroką regulacją, miękkie materiały, bogate wyposażenie (klimatronik, tempomat, czujniki martwego pola, nagłośnienie premium). To jedna z bardziej komfortowych opcji dla rodziny, także w wersji kombi. Wady: sporadyczne awarie DPF i EGR (szczególnie przy miejskich przebiegach), wycieki oleju z przewodów turbo, tylko regularny serwis pozwala uniknąć kosztownych napraw wtryskiwaczy i sprzęgła (dlatego zalecane wymiany co 15 tys. km i kontrola układów doładowania). Części są tanie, dostępność bardzo dobra, naprawy nieskomplikowane. Model dobrze radzi sobie na polskich drogach, zawieszenie świetnie tłumi dziury, a elektronika rzadko sprawia problemy (najwięcej dotyczy czujników spalania i kontroli trakcji). Model godny polecenia osobom ceniącym dobre osiągi, ekonomię, komfort i pewność na długich trasach.