Kia Ceed II FL 1.6 CRDI 136KM D4FB U2 (facelifting 2015–2018, Euro6) to topowy diesel tej generacji, łączący elastyczność i bardzo dobre osiągi z przewidywalnym, tanim serwisem. Silnik 1.6 CRDI (D4FB U2, turbo VTG, Common Rail Bosch, pasek rozrządu, 136KM/300Nm, 7DCT/6MT) – sprint 0–100 km/h 10,0 s, vmax 195 km/h, spalanie miasto 5,1–6,2 l/100 km, trasa 4,0–4,7 l, DPF/AdBlue Euro6. Kabina: zaawansowane multimedia, ergonomiczne schowki, premium tapicerka, system ADAS, klimatronik dwustrefowy, bagażnik 1,318 l w kombi. Plusem jest ultra-tania obsługa rozrządu/turbo/osprzętu (zamienniki szeroko dostępne), bardzo tania regeneracja DPF (trase minimum co 2 tygodnie), szeroka baza zamienników, szybka naprawa skrzyni 7DCT, bardzo solidny blok (realne 400 tys. km bez awarii przy dobrym serwisie). Wady: szybkie zużycie sprzęgła/dwumasy w taksówkach/flocie, bugi elektryki i systemów ADAS, stuki amortyzatorów po 110 tys., wycieki pokrywy zaworowej/turba po 100–140 tys., podatność progów na rdzę bez konserwacji, szybka degradacja tapicerek flotowych/premium. Model przyjmuje tuning do 150–155KM, wymaga regularnych wypaleń DPF na trasie, nie toleruje tanich olejów. To najlepszy wybór do firmy, rodzin lub dynamicznego daily z przewidywalnym rachunkiem za serwis – segment C w wersji praktycznej i oszczędnej.