KIA CEED III 1.6 CRDI 136KM D4FE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Ceed III 1.6 CRDI 136KM D4FE (2018–) to najmocniejszy diesel tej generacji, wysoko oceniany przez firmy wymagające trwałości, oszczędności i przewidywalności. Sercem tego modelu jest D4FE (nowa generacja, Common Rail, turbo VTG, DPF/AdBlue, 136KM/320Nm, rozrząd pasek, 7DCT/6MT). 0–100 km/h 10,1 s, vmax 195 km/h, spalanie miasto 5,1–6,3 l/100 km, trasa 3,9–4,8 l. Kabina wyraźnie nowocześniejsza: tapicerka premium, system multimedialny 10,25”, coraz więcej elementów ADAS, dużo schowków, bardzo wygodne siedzenia, pojemny bagażnik 395–1,291 l. Plusem są ultra-tanie zamienniki i obsługa rozrządu/turbo (oraz skrzynie 7DCT z doświadczeniami i30/XCeed), bardzo odporne zawieszenie (nadaje się do floty, taxi, trasy), szybka regeneracja DPF, tania naprawa AdBlue. Wadą: szybkie zużycie sprzęgła w ruchu miejskim/flotowym, bugi portów i multimediów, sporadyczne wycieki uszczelek zaworowych/turba po ok. 100–130 tys. km, matowiejące amortyzatory przy dużych przebiegach, tapicerka wymagająca częstego czyszczenia, regularna obsługa DPF/AdBlue wymagana przy krótkich trasach. Model bardzo dobrze przyjmuje tuning do 150–155KM, idealny do firm, flot, rodzin oczekujących komfortu i niskich kosztów eksploatacji, z nowoczesną elektroniką i trwałym napędem.