Kia Cerato 1.6 I 16V 105KM (lata 2004-2009, silnik G4ED) był jednym z najważniejszych modeli, które umocniły pozycję Kii w segmencie kompaktów. Silnik 1.6 16V (105KM/143Nm, pasek rozrządu, multipoint, 5MT/4AT, FWD) charakteryzuje się niskimi kosztami utrzymania i bardzo dobrą tolerancją na instalację LPG. Osiągi wystarczają na miasto i trasę: 0–100 km/h 11,3 s, vmax 184 km/h, spalanie miasto 7,8–9,1 l/100 km, trasa 5,6–6,8 l. Cerato oferuje przestronne wnętrze, miękką tapicerkę, szeroką kanapę, solidne fotele, dużą deskę, klasyczne radio i klimatyzację. Bagażnik 395–1,205 l i mnogość schowków czynią auto pakownym. Atuty: ultra-tania obsługa rozrządu (każdy warsztat), niskie ceny sprzęgła i alternatora, bardzo szeroka baza części (wiele wspólnych z Hyundai Elantra, Matrix), silnik wybitnie trwały przy regularnej wymianie oleju i regulacji zaworów. Bardzo dobra tolerancja na LPG, znosi przebiegi nawet 300–350 tys. km bez poważnych remontów. Wady: szybka degradacja sprzęgła i poduszek silnika w miejskich flotach, wycieki uszczelki pokrywy po ok. 90–120 tys., bugi centralnego zamka i szyb, podatność na rdzę progów i tylnej klapy bez konserwacji, miękkie plastiki wnętrza łatwo się rysują, amortyzatory wymagają częstej wymiany w polskich warunkach. Model świetnie przyjmuje lekki tuning do 115–120KM. Dobrze znosi codzienne trasy, jest wygodny w eksploatacji i niezawodny przy skromnych wymaganiach serwisowych – idealny dla rodziny, firmowej floty czy jako pierwszy samochód.