KIA CERATO 2.0 CRDI 112KM D4EA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Cerato 2.0 CRDI 112KM D4EA (2004-2009) to kombi lub sedan dla zwolenników taniej jazdy dieslem i przewidywalnego serwisu. Silnik D4EA (112KM/235Nm, Common Rail Bosch, turbo, pasek rozrządu 120 tys., 6MT) wywodzi się ze sprawdzonych Hyundai/Kia SUV, co przekłada się na trwałość. 0–100 km/h 12,6 s, vmax 183 km/h, spalanie miasto 6,3–7,7 l/100 km, trasa 5,0–6,0 l. Wnętrze: wygodne, pełne schowków, obszerne kanapy, rozsądna klimatyzacja, duży bagażnik 395–1,205 l, tapicerka tekstylna łatwa w pielęgnacji. Plusem Cerato 2.0 CRDI jest ultra-tania obsługa rozrządu i turbo (zamienniki Santa Fe, Tucson), bardzo wytrzymały silnik na gorsze paliwo, minimum awarii turbo i wtrysków przy regularnej obsłudze, duża odporność skrzyni na długie dystanse. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/floty, wycieki pokrywy/turbo po 120 tys. km, podatność progów na korozję, bugi elektryki szyb i centralnego zamka, amortyzatory miękną już po 90 tys., tapicerka niezbyt odporna na zabrudzenia, sporadyczne awarie ABS. Auto świetnie znosi soft-tuning do 125–130KM, wymaga wypalania DPF w wersjach EU4+. Model idealny dla rodzin szukających oszczędności, flot taxi oraz osób ceniących codzienny spokój jazdy, tanie naprawy i wygodę eksploatacji w segmencie C.