KIA CERATO 2.0 I 143KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Kia Cerato 2.0 I 143KM (G4GC, 2004–2009) była dynamicznym wyborem dla osób ceniących osiągi i komfort. 2.0 16V (143KM/186Nm, pasek rozrządu, multipoint, 5MT/4AT, FWD) daje żwawe 0–100 km/h w 9,3 s, vmax 208 km/h, spalanie miasto 8,9–11,2 l/100 km, trasa 6,2–7,5 l. Wnętrze: przestronne, mocna tapicerka, klasyczne schowki, wygodne siedzenia, proste radio, działająca klimatyzacja. Wielki plus to ultra-tani rozrząd, łatwa regeneracja sprzęgła/alternatora z Hyundaia, wytrzymała skrzynia, bardzo dobra tolerancja na LPG – model często służy jako long-mile taxi. Blok silnika wytrzymuje 350–400 tys. km bez zwiększonych kosztów. Wady: szybka degradacja sprzęgła w ruchu taxi, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 80–120 tys., bugi centralnego zamka i szyb, tapicerka wymaga częstego czyszczenia, amortyzatory do wymiany po 100 tys., podatność nadkoli i progów na korozję w wersjach użytkowanych w słonym klimacie. Dobrze znosi soft tuning do 150–155KM, czasami występują problemy z EGR. Świetny wybór na taniego sedana lub lekkiego kombi do rodziny, floty czy osób szukających mocniejszego daily z tanim serwisem.