Kia Clarus 1.8 I 16V 115KM (produkowany 1996–2001, S8A) – pierwsza poważna próba konkurowania w segmencie D, oferująca przestronne wnętrze, duży bagażnik (480 l) i klasyczną stylistykę. Silnik 1.8 16V S8A (115KM/157Nm, pasek rozrządu, multipoint, 5MT/4AT, FWD) – bardzo prosty w naprawie i tolerancyjny na LPG (luzy zaworów co 50-60 tys.), zapewnia sprint 0–100 km/h w 11,4 s, vmax 182 km/h, spalanie miasto 8,5–10,3 l/100 km, trasa 6,7–7,8 l. Kabina: szerokie fotele, mocna tkanina, masa schowków, klasyka radia, klimatyzacja, niezmienny minimalizm elektroniki. Ultra-tani rozrząd (każdy warsztat), bardzo tanie amortyzatory, genialna odporność bloku na LPG i bardzo niska awaryjność głównych elementów przy właściwym serwisie. Wady: powolna reakcja na pełne załadowanie, szybkie zużycie sprzęgła przy taxi/flota, wycieki oleju po 100–130 tys., amortyzatory do wymiany co 80 tys., podatność na rdzę progów i nadkoli, tapicerka łatwa do zaplamienia, bugi prostych elementów elektryki, szybka degradacja wydechu na słabej benzynie. Model świetnie znosi soft tuning do 120–125KM, idealny do LPG na trasach i jako tanie daily. Absolutnie minimum nieprzewidywalnych kosztów przy maksymalnej prostocie użytkowania.