Kia Clarus 2.0 I 16V 133KM (1996–2001, T8D) – najmocniejszy wariant pierwszej generacji sedana i kombi rozpoznawalny za lekki rasowy charakter oraz wysoki komfort jazdy. Silnik T8D (2.0 16V, 133KM/184Nm, pasek rozrządu, multipoint, 5MT/4AT, FWD) – sprint 0–100 km/h 10,0 s, vmax 195 km/h, spalanie miasto 9,2–11,5 l/100 km, trasa 6,8–8,2 l, LPG +1,3 l. Model wyróżnia przestronne wnętrze, bardzo duże siedzenia, klasyczne radio i manualna klima, masa schowków, bagażnik sedan 480 l/kombi nawet 1,540 l. Atuty: ultra-tania obsługa rozrządu i amortyzatorów, szeroka baza zamienników (Hyundai Sonata/Elantra), rewelacyjna odporność bloku na LPG, przewidywalność i prostota kawałka mechaniki. Wady: wycieki pokrywy zaworowej po 100–140 tys. km, szybkie zużycie sprzęgła/floty/taxi, bugi prostych obwodów elektrycznych, tapicerka miękka, podatność na zaplamienia, amortyzatory wymagają wymiany co 90 tys., rdzewiejące progi i klapa bez corocznej konserwacji, spoiler podatny na uszkodzenia. Model dobrze przyjmuje soft-tuning do 140–145KM, wymaga regularnych zmian oleju, idealny do LPG, taxi, jako tanie auto dla dużej rodziny lub floty przewozowej – minimum awarii, maksimum praktyczności.