Kia Joice 2.0 MPI 16V 136KM (lata 2000–2003) to niedoceniony dziś siedmioosobowy minivan będący realną alternatywą dla francuskiej czy japońskiej konkurencji początku XXI wieku. Model opiera się na sprawdzonym silniku 2.0 16V (136KM/180Nm, rozrząd pasek, multipoint injection, 5MT, napęd FWD), znanym z rodziny Mitsubishi 4G63. Auto osiąga 0–100 km/h w 11,4 sekundy, vmax to 185 km/h, spalanie oscyluje od 9,8 do 12,6 l/100 km w mieście, trasa 7,5–8,8 l, a setki tysięcy użytkowników ceni możliwość prostego montażu LPG i odporność silnika na przebiegi 350 tys. km bez poważnego remontu. Wnętrze Joice to prawdziwy salon na kołach – siedem pełnoprawnych miejsc, system przesuwanych i rozkładanych foteli, ogromna liczba schowków, wygodna kanapa, opcja klimatyzacji i solidny bagażnik (do 2450 l po złożeniu dwóch ostatnich rzędów). Atuty modelu: ultra-tania obsługa paska rozrządu i sprzęgła (zamienniki z Mitsubishi/Lancer), bardzo łatwa regeneracja układu chłodzenia i wtrysków, dostępność części zamiennych, prostota napraw zawieszenia (wspólne elementy z Carismy/Galant), odporność tapicerki na dzieci i flotę. Wady: szybkie zużycie sprzęgła przy regularnym obciążeniu, wycieki z pokrywy zaworowej po 90–120 tys., miękka tapicerka łatwo się brudzi, podatność progów i klapy na rdzę bez konserwacji, bugi prostego centralnego zamka, sporadyczne awarie alternatora i pompy paliwa, amortyzatory wymagające wymiany po 100–130 tys. km. Model dobrze przyjmuje soft-tuning do 145–150KM, wymaga wymiany paska rozrządu co 60 tys. Idealny wybór dla dużej rodziny, floty taxi, firm transportowych i każdego szukającego taniego “busika” z niezawodnym sercem i prostą obsługą.