KIA MAGENTIS I 2.0 136KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Magentis I 2.0 136KM (2002–2006) to klasyczny sedan klasy średniej, łączący prostotę koreańskiej techniki i niską awaryjność. Silnik 2.0 16V (136KM/180Nm, rozrząd pasek, multipoint, 5MT lub 4AT, FWD), znany z Hyundai Sonata i Elantra. Osiągi: 0–100 km/h 10,5 s, vmax 193 km/h, spalanie miasto 9,0–10,6 l, trasa 6,7–7,8 l. Wnętrze: wygodne, szerokie siedzenia, bagażnik 470 l, solidna deska, proste radio, użyteczne schowki. Atuty: ultra-tani i łatwy w wymianie rozrząd, bardzo tania regeneracja sprzęgła i alternatora (spójne z Hyundai), niespotykana tolerancja silnika na LPG, trwałość bloku nawet do 400 tys. km, minimum poważnych awarii, tanie amortyzatory przy dbałości o przeglądy. Wady: szybkie zużycie sprzęgła we flotach/taxi, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 100–120 tys. km, bugi elektryki szyb, tapicerka miękka brudząca się łatwo, podatność progów i klapy na rdzę bez regularnej konserwacji, stuki zawieszenia przy większych przebiegach. Model dobrze przyjmuje soft-tuning do 150KM, wymaga regularnej wymiany paska rozrządu (co 60 tys.). Świetny wybór do flot, taniej rodziny, codziennego użytku lub pierwszego auta z segmentu D – zapewnia komfort, przewidywalność i niskie rachunki serwisowe.