Kia Magentis II 2.0 CRDI 140KM D4EA F (2006–2010, diesel Common Rail) – topowa wersja napędowa dla miłośników niskich kosztów i długich tras. Silnik D4EA F (140KM/305Nm, pasek rozrządu, turbo VTG, 6MT, Common Rail Bosch/Siemens, FWD). 0–100 km/h 10,0 s, vmax 197 km/h, spalanie miasto 7,1–8,4 l, trasa 5,6–6,7 l. Kabina: komfortowy kokpit, szerokie fotele, duża przestrzeń dla pasażerów, bagażnik 450 l, klimatyzacja, wygodne porty. Atuty: ultra-tania obsługa rozrządu/turbo (części używane i nowe z Santa Fe/Sonaty), bardzo wytrzymały blok przy regularnej wymianie oleju, bardzo tania rekonstrukcja osprzętu (wtryski, turbo), szeroka baza zamienników, rewelacyjna trwałość skrzyni biegów, szybka naprawa DPF. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/6MT przy flocie/taxi, wycieki turbo/pokrywy zaworowej po 100–120 tys., amortyzatory matowieją przy trasach pow. 120 tys., tapicerka nie lubi flotowego użytkowania, bugi panelu centralnego, podatność na rdzę progów/klapy, konieczne regularne wypalanie DPF przy eksploatacji na krótkich trasach. Model bardzo dobrze przyjmuje tuning do 155–160KM, wymaga wymiany rozrządu co 90 tys., regularnych przeglądów turbo i filtrów. To najlepsza opcja dla flot taxi, transportu rodzinnego i użytkowników – przewidywalna w kosztach i bardzo tania nawet w starszych rocznikach – segment D dla praktycznych z głową.