Mercedes Klasa A W176 1.6 16V Turbo 156KM M270 9.1 (2012–2018) to najczęściej wybierana benzyna tej generacji, oferująca idealne proporcje między mocą a niskimi kosztami eksploatacji. Turbodoładowany M270 (156KM/250Nm, łańcuch rozrządu, 6MT/7G-DCT, FWD) pozwala na sprint 0–100 km/h w 8,3 s, vmax 224 km/h przy realnym spalaniu w mieście 7,0–8,5 l, a w trasie 5,2–6,2 l. Model znany jest z ultra-taniego serwisu rozrządu (łańcuch do 200 tys. km bez wymiany), najtańszych w segmencie zamienników osprzętu, szybkiej regeneracji turbosprężarki i doskonałej odporności na soft tuning do 175–180KM. Kabina – nowoczesna, dopracowane materiały, miejsce dla 4 dorosłych, praktyczny bagażnik 341 l, porty USB, LED ambient, MBUX. Wady: szybkie zużycie DCT przy intensywnym użytkowaniu miejskim, bugi elektroniki po OTA, typowe wycieki turbo i uszczelek po 90–120 tys., amortyzatory wymagające przeglądu przy dużych przebiegach, jasna tapicerka szybko się brudzi. Model wymaga regularnego serwisu turbo, wymiany oleju max co 10 tys., filtrów, świec oraz aktualizacji softu MBUX. Polecany do codziennego miasta, flot firmowych, młodszych kierowców, jako nowoczesne daily lub dynamiczna alternatywa do sportowych hatchbacków klasy premium.