Mercedes Klasa E W124 3.2 R6 24V 220KM M104 9.9 (1992–1995) to najbardziej prestiżowa benzyna szóstka w gamie W124, będąca synonimem klasycznego komfortu, jakości oraz dynamiki jakiej próżno szukać w nowoczesnych autach segmentu E. Motor M104 (3.2 R6, 24V, 220KM/315Nm, rozrząd łańcuchowy, 4/5AT lub 5MT) pozwala na sprint 0–100 km/h w 7,8 s, vmax 240 km/h, spalanie miasto 13,5–15,9 l, trasa 8,4–9,8 l. Największe atuty to ultra-trwały rozrząd (łańcuch wytrzymuje nawet 400–500 tys. km), elastyczność i kultura pracy rzędowej szóstki, bardzo szeroka baza zamienników osprzętu (wtryski, przepustnice, alternator, czujniki), tania regeneracja automatu i sprzęgła, łatwe serwisy zawieszenia (elementy wspólne z większością W124) oraz pełna tolerancja M104 na LPG IV generacji. Kabina to klasyka: grube, wygodne fotele, ikoniczna deska rozdzielcza, skórzana tapicerka, panoramiczny widok, doskonała ergonomia i trwałość materiałów, duży bagażnik 520 l, świetne wyciszenie i ponadczasowy styl. Do wad należą: szybkie zużycie uszczelek pokrywy zaworowej i miski olejowej po ok. 130–150 tys., wycieki z chłodnicy lub węża pompy, sporadyczne bugi elektryki szyb, miejscowa podatność na korozję dolnych progów i podłużnic, amortyzatory wymagające wymiany po 140–160 tys., zużycie automatycznej skrzyni biegów przy zaniedbanych wymianach oleju. Model wymaga regularnej wymiany oleju (maks. co 8 tys.), przeglądów rozrządu i napinacza, czyszczenia przepustnicy i serwisowania cewek zapłonowych co 80–100 tys. To idealny wybór dla miłośnika youngtimerów, rodzin poszukujących trwałego komfortu oraz fanów klasycznych, dynamicznych limuzyn mogących bez obaw połykać setki tysięcy kilometrów – z klasą, prestiżem i minimalnym ryzykiem kosztownych napraw po dobrej profilaktyce.