MINI ONE R56 1.4 16V 95KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

MINI One R56 1.4 16V 95KM (2006–2010) to druga generacja „malucha” klasy premium, będąca kompromisem między prostotą obsługi, stylistyką a nowoczesnością wykonania i oszczędnością. Jednostka 1.4 16V (PSA/BMW, 95KM/140Nm, łańcuch rozrządu, 6MT, napęd przód) zapewnia dynamiczną jazdę (0–100 km/h 10,7 s, vmax 182 km/h), spalanie miasto 7,2–8,9 l, trasa 5,3–6,8 l. Atuty: bardzo tania obsługa rozrządu, praktycznie bezawaryjne sterowanie osprzętem, szeroka oferta zamienników (osprzęt wspólny z Citroenem/Peugeotem), nieskomplikowana elektronika, elastyczność silnika, niskie OC i przystępne naprawy, dobra odporność na LPG przy zastosowaniu odpowiednich komponentów. Kabina: stylowa, ergonomiczna, duży licznik pośrodku, wygodne półsportowe siedzenia, multimedialny system audio, szeroka możliwość modyfikacji (listwy, felgi, dodatki), praktyczny bagażnik 160–660 l, dobra widoczność i nagłośnienie. Wady: szybsze zużycie napinacza rozrządu powyżej 120–140 tys., sporadyczne wycieki pokrywy zaworowej i termostatu, bugi elektryki szyb/centralki, amortyzatory do inspekcji po 120 tys., podatność progów na punktową rdzę i tapicerki na zabrudzenia. Auto wymaga regularnych wymian oleju, przeglądów rozrządu i softu, inspekcji amortyzatorów oraz klimatyzacji. To świetny wybór na premium city hatch, mniejsze daily, firmę taxi lub flotę – przewidywalne koszty, styl, praktyczność i dobry odbiór przez użytkowników nawet jako klasyk na rynku wtórnym.