MITSUBISHI ASX II FL 1.3 16V TURBO 140KM MILD HYBRID H5HT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi ASX II FL 1.3 16V Turbo 140KM Mild Hybrid H5HT (2024–obecnie) to jedna z najnowocześniejszych wersji miejskiego crossovera, łącząca wydajność znaną z silników turbo z ekologiczną technologią mild hybrid. Motor H5HT (1.3 turbo, 140KM/240Nm + mild hybrid 48V, rozrząd łańcuchowy, 6MT, GPF), sprint 0–100 km/h w 9,9 s, vmax 192 km/h, spalanie miasto 6,2–7,2 l, trasa 5,3–6,1 l. Atuty: ultra-trwały rozrząd, bardzo tania regeneracja turbiny/układu mild hybrid, szeroka baza zamienników (współdzielone z Renault), niewielka awaryjność układu hybrydowego, przewidywalność kosztów przeglądów (tylko 1 kWh bateria i proste silniki elektryczne), bardzo dobra dynamika miejska i niskie emisje CO2. Wnętrze: nowoczesny digital cockpit, duży ekran centralny, wygodne fotele, system multimediów, bagażnik do 1272 l, dobra klimatyzacja i porty USB. Wadą jest szybkie zużycie sprzęgła w korkach, sporadyczne wycieki uszczelek turbo po 120 tys., bugi hybrydowego softu po aktualizacjach, podatność GPF na zatykanie w miejskim stylu jazdy, amortyzatory do inspekcji przy dynamicznym użytkowaniu. Należy pilnować regularnej wymiany oleju (co 10 tys.), przeglądów turbo, kontroli układu mild hybrid i czyszczenia GPF. To model dla osób ceniących nowoczesność, niskie koszty, komfort jazdy oraz flot premium zajmujących się ekologicznym transportem miejskim i rodzinnym.