Mitsubishi ASX II FL 1.3 16V Turbo 158KM Mild Hybrid DCT H5HT (2024–obecnie) – topowa hybrydowa propozycja miejskiego crossovera, przeznaczona dla użytkowników poszukujących najlepszego kompromisu między dynamiką, ekologią, komfortem a nowoczesną technologią. Jednostka H5HT (1.3 turbo, mild hybrid 48V, 158KM/270Nm, DCT, rozrząd łańcuch, GPF) osiąga 0–100 km/h w 8,8 s, vmax 205 km/h, spalanie miasto 6,5–7,9 l, trasa 5,7–6,6 l. Główne plusy: ultra-trwały rozrząd, bardzo tania obsługa turbo/hybrydy, szeroka baza zamienników (osprzęt pokrewny z Renault), przewidywalność obsługi skrzyni DCT i układu mild hybrid, doskonała dynamika jazdy oraz niskie zużycie paliwa. Wnętrze: cyfrowa deska rozdzielcza, multimedialny system, bogate wyposażenie, wygodne siedzenia, duży bagażnik, nowoczesna klimatyzacja, porty i ładowarki usb, praktyczne schowki. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i DCT przy intensywnym ruchu miejskim, wycieki turbo/uszczelek po 90–120 tys., bugi hybrydowego softu/multimediów, amortyzatory mięknące po trasach, tapicerka podatna na zabrudzenia. Model wymaga regularnych wymian oleju/filtrów, czyszczenia GPF, przeglądów turbo i kontroli softu/hybrydy oraz DCT. Idealny wybór na miejskie daily dla rodzin, flot premium taxi lub biznesu – łączy wygodę, bezpieczeństwo i zaawansowaną technologię w atrakcyjnej stylistyce.