MITSUBISHI CARISMA II 1.9 DI D 115KM F9Q – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi Carisma II 1.9 DI-D 115KM F9Q (2002–2005) – bardziej dynamiczna odmiana popularnego kompaktu, która łączy solidność japońskiej budowy z elastycznym francuskim dieslem F9Q w najmocniejszej wersji. Silnik (115KM/265Nm, rozrząd pasek, 5MT, turbo), umożliwia 0–100 km/h w 10,2 s, vmax 195 km/h, spalanie miasto 6,2–7,1 l, trasa 4,8–5,6 l. Plusy: bardzo tani rozrząd (pasek wymiana co 100 tys.), szeroka baza zamienników i tania regeneracja wtrysków oraz turbo, przewidywalność kosztów napraw, dobre opinie wśród użytkowników flot. System wtrysku common rail zapewnia dobrą dynamikę przy niskiej emisji spalin, a turbosprężarka jest odporna na wysokie przebiegi (przy właściwej pielęgnacji). Wnętrze: wygodne fotele, praktyczny układ kabiny, bagażnik 430 l, ergonomiczna deska i prosta obsługa, prosta klima/manual i elektryka. Wadą są wycieki z turbo/uszczelek po ok. 160–180 tys., bugi EGR, szybsze zużycie zawieszenia na nierównych drogach, sporadyczne awarie elektryki szyb i sterowania. Auto wymaga regularnych przeglądów turbo/wtryskiwaczy, wymiany paska rozrządu, okresowej kontroli stanu wtrysku, turbo oraz filtra ON. To dobry wybór jako ekonomiczne daily, firmowy pojazd do miasta/trasy lub tani kompakt rodzinny – trwałość, dostępność części i tanie serwisowanie.