Mitsubishi Colt IV 1.3 75KM (1992–1996) – kultowy miejski hatchback, który zapewnił marce Mitsubishi trwały sukces w klasie ekonomicznej. Motor 1.3 (75KM/108Nm, rozrząd pasek, 5MT, napęd na przód), zapewnia dobrą dynamikę (0–100 km/h 12,3 s, vmax 165 km/h, spalanie miasto 7,1–8,4 l, trasa 5,4–6,0 l). Największe zalety: tani w obsłudze rozrząd (wymiana paska co 60 tys.), bardzo mocna mechanika, odporność na LPG IV generacji, ogromny rynek zamienników, legendarna prostota napraw oraz trwałość na poziomie powyżej 300 tys. km – pod warunkiem regularnych wymian oleju. Wnętrze: prosta deska, wygodne siedzenia, niezniszczalne materiały, dobre wyciszenie, bagażnik 230–950 l (liftback), łatwość naprawy manualnych szyb i sterowania. Wady: szybkie zużycie sprzęgła przy intensywnym miejskim stylu, wycieki pokrywy zaworowej po 100–130 tys., awarie układu hamulcowego, amortyzatory osi tylnej po 120 tys., bugi zamka centralnego, podatność na rdzę szczególnie podłogi i progów. Model wymaga regularnych wymian oleju, paska rozrządu, kontroli amortyzatorów, układu hamulcowego i corocznej profilaktyki antykorozyjnej. To doskonałe auto dla młodych kierowców, rodzin jako drugie auto, taxi, floty firmowej czy klasycznego daily dla fanów prostych, tanich napraw i japońskiej długowieczności.