Mitsubishi Colt VI 1.5 i 16V 109KM (2004–2012) – dynamiczna, a jednocześnie ekonomiczna wersja miejskiego hatchbacka, dobrze wypadająca w rankingach niezawodności. Motor 1.5 MIVEC (109KM/143Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/6AT, napęd na przednią oś) – 0–100 km/h w 9,5 s, vmax 193 km/h, spalanie miasto 7,7–9,2 l, trasa 5,7–6,7 l. Zaletą jest ultra-trwały rozrząd (łańcuch nie wymaga wymiany ponad 200 tys.), tania regeneracja osprzętu, szeroka baza zamienników, bardzo dobra odporność na LPG IV generacji i duża wytrzymałość mechaniki (przebiegi 300 tys. km niewykluczone). Lepsze wyciszenie, wygodne siedzenia, duża ilość miejsca w kabinie i bagażnik 220–1070 l dają praktyczność na co dzień. Wady: szybkie zużycie sprzęgła w mieście, wycieki z pokrywy zaworowej oraz uszczelek przy 100–130 tys., amortyzatory do kontroli po mocnych trasach, bugi elektroniki szyb/klimy, podatność spodów drzwi i progów na rdzę. Regularna wymiana oleju (max co 10 tys.), inspekcje rozrządu i zawieszenia, przeglądy przewodów oraz serwis klimatyzacji to podstawa bezawaryjnej jazdy. Model polecany do codziennego użytkowania, na flotę taxi, jako rodzinny daily lub auto dla osób oczekujących dobrego kompromisu między dynamiką a tanim serwisem.