MINI ONE FIRST F56 1.2 12V TURBO 75KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

MINI One First F56 1.2 12V Turbo 75KM (2014–2018) to miejski hatchback klasy premium idealny na codzienne dojazdy, charakteryzujący się unikalnym stylem, ekonomią i przystępną ceną wśród nowych generacji MINI. Sercem auta jest trzycylindrowa jednostka 1.2 turbo (75KM/150Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT, napęd przód), która zapewnia sprawne przemieszczanie w mieście: 0–100 km/h w 12,8 s, vmax 173 km/h, spalanie miasto 6,2–7,6 l, trasa 4,8–5,7 l. Do głównych plusów należy ultra-trwały łańcuchowy rozrząd, bardzo tania regeneracja turbosprężarki, szeroka baza zamienników podzespołów (osprzęt współdzielony z BMW/B38), przewidywalność napraw, prostota obsługi i niskie koszty eksploatacji. Model słynie z typowo MINI go-kartowego prowadzenia, kartingowej zwinności i precyzyjnego układu kierowniczego. Wnętrze: styl retro połączony z nowoczesnością, wygodne fotele, bogate możliwości personalizacji, system infotainment, multikolorowe ambienty, ergonomiczna deska i praktyczny bagażnik 211–731 l. Wady – szybkie zużycie sprzęgła przy jeździe flotowej/miejskiej, wycieki uszczelek turbiny przy przebiegach powyżej 100 tys., typowe bugi multimediów/klimatyzacji, amortyzatory do przeglądu przy trasach powyżej 130 tys. km. Model wymaga regularnych wymian oleju (co 10 tys.), inspekcji rozrządu/turbo, aktualizacji softu oraz przeglądów zawieszenia. Polecany do miasta, na daily, jako auto dla floty taxi premium lub młodzieżowego kierowcy oczekującego stylu, oszczędności i przewidywalnych kosztów obsługi.