MITSUBISHI L200 IV 2.5 DI D 136KM 4D56 HP – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi L200 IV 2.5 DI-D 136KM 4D56 HP (2006–2015) to model, który mocno unowocześnił oblicze „woła roboczego” segmentu pickupów. Sercem jest 2.5 DI-D 4D56 HP z intercoolerem (136KM/314Nm, Common Rail, rozrząd pasek, turbo, 5MT/4AT, napęd 4WD Easy Select), dający niezłą dynamikę: 0–100 km/h w 14,6 s, vmax 168 km/h, spalanie miasto 9,8–11,1 l, trasa 7,8–8,7 l. Plusy: bezproblemowa eksploatacja przy dbaniu o rozrząd (wymiana co 60–70 tys.), bardzo tania regeneracja turbo oraz pompy CR, szeroka baza zamienników osprzętu, wytrzymałe zawieszenie, doskonały napęd 4WD na trudne warunki. Kabina jest dużo wygodniejsza niż w poprzedniku: lepsze wygłuszenie, więcej miejsca na nogi, funkcjonalne schowki, opcje klimatyzacji i automatycznej skrzyni oraz rozwiązań flotowych, bagażnik z „wanną”, zadaszenie. Typowe WADY: szybkie zużycie sprzęgła przy załadunku, wycieki turbo/uszczelek powyżej 120 tys., awarie elektryki szyb/centralnego zamka, korozja ramy, bugi czujnika przełożeń 4×4, konieczność regularnej wymiany filtrów i częstszej konserwacji blach w eksploatacji chemicznej/terenowej. Model wymaga regularnych przeglądów turbo, pasków, amortyzatorów i serwisu skrzyni. Idealny wybór na firmowy pickup, terenowe taxi, flotę transportową lub prywatny samochód do pracy przy domu; prosty, tani w utrzymaniu, a przy tym bardzo wytrzymały.