MITSUBISHI L200 IV 2.5 DI D 167KM 4D56 HP – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi L200 IV 2.5 DI-D 167KM 4D56 HP (2009–2015) to pick-up o wyższej mocy, stworzony z myślą o użytkownikach oczekujących lepszych przyspieszeń i elastyczności nawet z pełnym załadunkiem. Turbodoładowana jednostka 4D56 (167KM/402Nm, Common Rail, rozrząd pasek, 5MT/4AT, napęd 4×4 Super Select) zapewnia sprawność: 0–100 km/h 12,2 s, vmax 173 km/h, spalanie miasto 10,4–12,6 l, trasa 8,1–9,3 l. Zalety: podniesiona moc i moment ułatwiają przewóz ciężarów i jazdę w trudnym terenie, bezproblemowy rozrząd (wymiana co 70 tys.), tania naprawa osprzętu/turbo, szeroka dostępność zamienników tłumików, alternatorów, amortyzatorów, solidna rama oraz bardzo trwały napęd 4×4 (blokady, reduktor, tryb automatyczny). Kabina: komfortowe siedzenia, rozbudowana elektronika (audio, klima), mnóstwo schowków, wielofunkcyjny bagażnik, wygodne drzwi tylne. WADY: szybka degradacja sprzęgła/synchronizatorów, wycieki turbo/uszczelek/cewki po 100–120 tys., bugi elektroniki napędu 4WD, centralnego, korozja podłogi ramy i krawędzi drzwi oraz amortyzatory wymagające inspekcji na trudnym terenie, sporadyczne awarie automatycznej skrzyni lub rozłącznika napędu. Model wymaga regularnych przeglądów turbo, pasków, układu napędowego 4×4 oraz amortyzatorów, szczególnie przy flocie. To auto dla wymagających: firm, usługodawców budowlanych czy jako dynamiczne daily w wymagającym środowisku.