MITSUBISHI LANCER VIII 1.6 117KM MIVEC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi Lancer VIII 1.6 117KM MIVEC (2008–2017) to najpopularniejsza benzynowa odmiana serii – kompromis między dynamiką a ekonomią. Motor 1.6 MIVEC (117KM/154Nm, łańcuch rozrządu, 5MT/4AT, napęd przedni) zapewnia sprawną jazdę: 0–100 km/h w 10,7 s, vmax 191 km/h, spalanie miasto 7,4–9,2 l, trasa 5,4–6,4 l. Plus: ultra-trwały rozrząd (łańcuch), tania obsługa osprzętu (tarcze, klocki, zawieszenie zgodne z Coltem), bardzo dobra tolerancja LPG, szeroka baza zamienników części, elastyczność i niezawodność silnika na długich trasach. Wnętrze: prostota, czytelność, automatyczna klimatyzacja, wygodne fotele, duży bagażnik 400–1200 l, rozwinięte multimedia. WADY: szybka degradacja sprzęgła w cyklu miejskim/flotowym, wycieki pokrywy zaworowej po 110–130 tys., bugi elektryki szyb, amortyzatory do kontroli przy wysokich przebiegach i miejscowanie rdzewiejące progi/nadkola. Regularna obsługa olejowa, inspekcje rozrządu, przegląd amortyzatorów – są obowiązkowe dla wydłużenia żywotności. Lancer 1.6 to uniwersalne daily, praktyczne auto do rodziny, taxi, firm i nawet pojazd do przeróbek LPG.