MITSUBISHI LANCER VIII 1.8 143KM MIVEC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi Lancer VIII 1.8 143KM MIVEC (2007–2017) – najbardziej dynamiczna benzyna tej serii, skierowana do osób ceniących elastyczność i wyższą kulturę pracy. Jednostka 1.8 MIVEC (143KM/178Nm, łańcuch rozrządu, 5MT/6CVT, napęd przód) pozwala na 0–100 km/h w 9,6 s, vmax 203 km/h, spalanie miasto 8,2–9,8 l, trasa 6,0–7,3 l. Plusy: ultra-trwały rozrząd, bardzo tania regeneracja osprzętu/alternatora, świetna tolerancja LPG IV gen., szeroka baza zamienników (osprzęt z Colta i starszych Lancerów), przewidywalność napraw, wysoka odporność na duże przebiegi (przy regularnym serwisie spotykane przebiegi powyżej 400 tys.). Komfortowe i solidne wnętrze: skórzane obszycia, automatyczna klimatyzacja, bagażnik do 1200 l, komplet funkcjonalnych multimediów. WADY: szybkie zużycie CVT lub sprzęgła w jeździe miejskiej/flotowej, typowe wycieki uszczelek zaworowych po 100–120 tys., bugi sterowania szybami/klimą, amortyzatory wymagające kontroli po trasach, korozja podwozia/połączeń ramowych. Model wymaga regularnych zmian oleju, inspekcji CVT/rozrządu i amortyzatorów. Polecany dla dynamicznych kierowców, taxi premium, rodzin i osób oczekujących trwałego, nowoczesnego auta kompaktowego z łatwą obsługą.