Mitsubishi Lancer VIII 1.8 DI-D MIVEC 150KM 4N13 (2008–2017) to turbodiesel z technologią MIVEC, będący kompromisem między dynamiką a ekonomią. Motor 4N13 (1.8 turbo, 150KM/300Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT, DPF) – sprint 0–100 km/h 9,8 s, vmax 210 km/h, spalanie miasto 6,1–7,1 l, trasa 4,8–5,8 l. Największą zaletą jest ultra-trwały rozrząd, bardzo tania regeneracja turbo/wtrysków, szeroka baza zamienników filtra DPF i sprzęgła, odporność osprzętu na wysokie przebiegi i gorsze paliwo. Wnętrze: wygodne siedzenia, bogata klimatyzacja, duży bagażnik 400–1200 l, rozbudowane multimedia, komfort na długie trasy. WADY: szybka eksploatacja sprzęgła w mieście/taxi, wycieki turbo po 100–120 tys., bugi DPF przy krótkiej jazdzie, amortyzatory do inspekcji przy flocie, sporadyczna korozja progów/ramy i bugi elektryki zamka/szyb. Model wymaga regularnej wymiany oleju, przeglądów DPF/turbo i cyklicznego czyszczenia wtrysków. Doskonała opcja dla flot taxi, rodzin, użytkowników trasowych lub firm – ekonomia, dynamika, przewidywalność i dobra dostępność części.