MITSUBISHI LANCER VIII 2.0 DI D 140KM BSY – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi Lancer VIII 2.0 DI-D 140KM BSY (2007–2012) to diesel bazujący na silniku VW BSY/BDG (z Jetta/Octavia), ceniony za solidność i konkurencyjną dynamikę. Motor 2.0 TDI BSY (140KM/320Nm, rozrząd pasek, 6MT, DPF), przyspiesza 0–100 km/h w 9,6 s, vmax 218 km/h, spalanie miasto 6,4–7,5 l, trasa 4,9–6,1 l. Plusy: tania regeneracja wtrysków i turbo (osprzęt VW), bardzo duża dostępność zamienników, przewidywalność obsługi rozrządu (pasek co 90 tys.), dobre tolerowanie gorszego ON i wysokich przebiegów, niska awaryjność przy regularnym serwisie. Komfortowe wnętrze: pełna elektryka, prosta obsługa, duży bagażnik, cyfrowe wskaźniki, wygodne siedzenia, dobre nagłośnienie. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i DPF w miejskiej eksploatacji, typowe wycieki turbo/uszczelek po 140 tys., bugi elektroniki (czujniki, centralny zamek), amortyzatory tracące sztywność po trasach, obszarowa podatność na rdzę progów/spawów. Model wymaga regularnych wymian oleju, inspekcji DPF/rozrządu, przeglądów układu dolotowego i filtrów ON. To świetny wybór do floty, taxi, rodzinnych podróży oraz osób oczekujących japońskiego wykończenia z solidnym niemieckim dieslem – ekonomia, przewidywalność, praktyczność.