Mitsubishi Outlander I 2.4 i 16V 158KM (2003–2007) to pierwszy SUV japońskiej marki w Europie, łączący niezawodność z dynamiczną jazdą i wysokim komfortem eksploatacji. Benzynowy silnik 2.4 16V (158KM/220Nm, rozrząd pasek lub w modelach poliftowych łańcuch, 5MT/4AT, napęd AWD) gwarantuje wystarczającą moc zarówno w miejskiej codzienności, jak i na trasach czy w terenie: 0–100 km/h w 9,9–10,4 s, vmax 197 km/h, spalanie miasto 10,2–12,4 l, trasa 7,6–8,9 l. Do największych zalet należy legendarna trwałość jednostki, odporność na LPG IV generacji, bardzo tania regeneracja alternatora, rozrusznika czy sprzęgła oraz szeroka baza zamienników układu hamulcowego i zawieszenia (wiele wspólnego z modelem Space Wagon/Galant). Kabina charakteryzuje się wygodnymi siedzeniami, prostą deską, solidną jakością materiałów oraz praktycznym bagażnikiem 402–1298 l. Outlander I daje poczucie bezpieczeństwa dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, dobrej widoczności i napędowi na cztery koła (łatwo dołączany przydatny zimą). Wady: stosunkowo szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów przy intensywniejszej jeździe miejskiej/terenowej, typowe wycieki pokrywy zaworowej i uszczelek silnika po 120–150 tys., bugi elektryki szyb/centralnego zamka, amortyzatory wymagające inspekcji po wyjazdach w teren, podatność progów i podwozia na korozję bez regularnych przeglądów antykorozyjnych. Model wymaga cyklicznych wymian oleju co 10–12 tys. km, przeglądów rozrządu, kontroli napędu oraz regularnej konserwacji podwozia. Idealny SUV dla rodziny, flot taxi, małych biznesów czy fanów aktywnej turystyki i outdooru.