Mitsubishi Pajero II 3.0 V6 12V 150KM (1991–2000) to benzynowy klasyk terenowej motoryzacji. 6-cylindrowy motor SOHC 3.0 V6 (150KM/235Nm, pasek rozrządu, 5MT/4AT, Super Select 4WD) zapewnia wysoką kulturę pracy, solidne osiągi (0–100 km/h w 13,1 s, vmax 173 km/h) i przewidywalną eksploatację. Wyróżnia go wytrzymałość mechaniczna (pasek rozrządu do wymiany co 90 tys.), znakomita odporność na LPG IV generacji, dobra dostępność zamienników i tania obsługa (osprzęt dzielony z L300/Galant). Zalety: ponadczasowy dźwięk V6 i charakterystyka pracy, trwały automat, solidne zawieszenie, szerokie opcje konfiguracji wnętrza, duży bagażnik oraz świetna widoczność. Wadą jest stosunkowo wysokie spalanie (miasto 15–17 l, trasa 10–12 l), szybkie zużycie automatu/sprzęgła w eksploatacji floty, wycieki uszczelek głowicy po 120–150 tys., podatność progów na rdzę, bugi elektryki szyb/centralnego. Konieczne regularne przeglądy rozrządu, amortyzatorów, wymiana oleju (max co 10 tys.), serwis LPG i kontrola napędu 4WD. To auto dla entuzjastów V6, off-roadu, kolekcjonerów klasycznych SUV-ów i użytkowników, którzy chcą połączyć styl z komfortem dalekich wypraw oraz prostotą obsługi serwisowej.