MITSUBISHI PAJERO II 3.5 V6 24V 208KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi Pajero II 3.5 V6 24V 208KM (1994–2000) – najmocniejsza benzynowa wersja tej generacji, chętnie wybierana jako baza pod wyprawy, ekskluzywne floty czy zabytkowe daily. 6G74 (3.5 V6, 208KM/304Nm, pasek rozrządu, 5MT/4AT, Super Select 4WD) zapewnia dobre osiągi: 0–100 km/h 9,9 s, vmax 195 km/h, miasto 17–19 l, trasa 11–12,5 l. Plusy: ultra-trwały rozrząd, tania regeneracja automatu/alternatora, bardzo szeroka baza zamienników (osprzęt dzielony z Galantem, Delicą), przewidywalność obsługi LPG, bardzo dobra tolerancja tuningu, możliwość dalekich tras na benzynie bez lęku o awarie. Wnętrze: klasyczna drewniana deska, rozbudowane wyposażenie, skórzane kanapy, systemy blokad, duży bagażnik, komfort i praktyczność na wyprawy i codzień. Wady: szybkie zużycie skrzyni/automatu i sprzęgła w dynamicznym terenie, wycieki pokrywy zaworowej po 100–120 tys., bugi klimatyzacji i sterowania szybami, podatność progów na korozję, amortyzatory wymagające regularnej inspekcji. Model wymaga regularnej wymiany oleju, kontroli rozrządu/paska i układów napędu. Pajero 3.5 to wybór dla prestiżowych flot, kolekcjonerów, firm taxi premium na eventy i każdego, kto chce klasycznego SUV-a o sportowym charakterze.