Mitsubishi Galant VII 2.0 16V SOHC 137KM 4G63 (1992–1996) to jeden z najpopularniejszych sedanów klasy średniej japońskiej marki lat 90., ceniony do dziś za trwałość, komfort jazdy i klasyczną linię nadwozia. Sercem tej generacji jest legendarny silnik 4G63 SOHC – wolnossąca jednostka 2.0 l, która oferuje 137KM i 176Nm momentu, pracuje na rozrządzie paskowym oraz cechuje się prostą, bardzo odporną na zaniedbania budową. Przyspieszanie do 100 km/h zajmuje ok. 10,5 s, prędkość maksymalna to 200 km/h, a spalanie realnie kształtuje się na poziomie 8,2–10,6 l w mieście i 6,6–8,1 l w trasie. Atuty: ultra trwały i tani w eksploatacji silnik (przy regularnej wymianie paska co 70–90 tys. km i pilnowaniu oleju przejazdy powyżej 350 tys. km bez ingerencji w głowicę są normą), szeroka baza zamienników (wspólność z Carisma i Coltem), łatwość napraw zarówno silnika, jak i osprzętu, odporność na LPG IV gen. oraz wytrzymałość zawieszenia na polskie drogi. Model ma przestronne, wygodne wnętrze (szczególnie przednie fotele i kanapa z dużą ilością miejsca na nogi), klasyczną deskę rozdzielczą, prosty i solidny układ nawiewów, nieźle wygłuszone drzwi, duży bagażnik (470 l sedan) oraz przemyślane detale, jak automatyczne pasy bezpieczeństwa (USA). WADY: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów skrzyni przy intensywnej miejskiej eksploatacji, typowe wycieki uszczelek pokrywy zaworowej powyżej 120–150 tys., sporadyczne bugi elektryki szyb/zamka, łatwa podatność na korozję progów oraz dolnych rantów drzwi i błotników (niezadbane egzemplarze). Model wymaga regularnej zmiany oleju co 10 tys., wymiany paska rozrządu/pompy wody, okresowych przeglądów hamulców, kontroli zawieszenia i corocznej konserwacji antykorozyjnej. To idealny wybór do daily, taxi, dla entuzjastów oldtimerów, rodzin szukających komfortu i taniego serwisu oraz flot ceniących niezawodność za rozsądną cenę.
Strona główna Dane techniczne MITSUBISHI GALANT VII 2.0 16V SOHC 137KM 4G63 – OPINIE, WADY, AWARIE...