MITSUBISHI GALANT VII 2.0 TD 90KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Mitsubishi Galant VII 2.0 TD 90KM (1995–1997) to diesel w nadwoziu klasycznego japońskiego sedana, preferowany przez bardzo oszczędnych kierowców i floty taxi. Jednostka 2.0 TD (90KM/178Nm, najczęściej produkcji VM Motori, rozrząd pasek, 5MT) pozwala na sprawne przemieszczanie po mieście i trasie – sprint do 100 km/h zajmuje 13,8 s, vmax to 175 km/h, a realne spalanie wynosi 6,6–7,7 l (miasto) i 5,1–5,7 l (trasa). Zalety: prosta budowa silnika, duża odporność na niską jakość paliwa, tania obsługa turbo i regeneracja wtryskiwaczy, bardzo szeroka baza zamienników (wspólność elementów z Lancią/Opel/Fiat), wytrzymała skrzynia, niska awaryjność elektroniki. Wnętrze: wygodne fotele, klasyczny panel środkowy, manualna klima, dużo miejsca w kabinie, oraz bagażnik 470 l. WADY: przeciętne wyciszenie kabiny powyżej 110 km/h, podatność na korozję progów i podłogi, szybkie zużycie sprzęgła przy miejskiej eksploatacji lub długotrwałej jeździe w korkach (tym bardziej w taxi), wycieki z pompy wtryskowej/turbiny po ok. 130–160 tys., bugi podgrzewania szyb i zamków. Auto wymaga wymiany rozrządu/paska co 80 tys., regularnej wymiany filtrów paliwa i przeglądów układu dolotowego/turbo. To wybór idealny do eksploatacji flotowej, taxi oraz dla osób priorytetowo traktujących ekonomikę codziennej jazdy w połączeniu z solidnością starej szkoły japońskiej motoryzacji.