Mitsubishi Galant VIII 2.5 V6 161KM (1996–2004) – szósta generacja, która przeniosła model w końcówkę lat 90. i dała mu nowoczesny wygląd oraz szeroką paletę dynamicznych jednostek. Motor V6 (6G73, 2,5 l, 161KM/223Nm, DOHC, pasek rozrządu, 5MT/4AT) – sprint 0–100 km/h 9,3 s, vmax 210 km/h, spalanie miasto 11,5–13,4 l, trasa 7,9–9,1 l. Atuty: ultra-trwały rozrząd (pasek z napinaczem wymiana co 80–100 tys.), bardzo tania regeneracja automatu/skrzyni, szeroka baza zamienników z Carisma/Space Star, genialna odporność silnika na LPG, przewidywalność serwisu, komfort prowadzenia. Komfortowa, bardzo przestronna kabina, ergonomiczne fotele, klasyczna deska, rozbudowane opcje wyposażeniowe (tempomat, klimatronic), bagażnik 495 l, masa schowków. WADY: szybkie zużycie automatu/flotowej eksploatacji, wycieki uszczelek po 110–140 tys., bugi centralnego, amortyzatory wymagające kontroli po trasach, sporadycznie szybka korozja progów i dolnych spawów podłogi; elektronika szyb/klimy może wymagać interwencji. Niezbędna regularna wymiana oleju (max co 10 tys.), cykliczne przeglądy rozrządu, klimatyzacji, wysoka dbałość o czystość LPG i sterowniki. Świetny wybór na daily, youngtimera kolekcjonerskiego, taxi premium, biznesowe auto do tras lub klasyka na rodzinne wypady.