Mitsubishi Pajero Sport I 2.5 TD 100KM 4D56 (1998–2006) to klasyczny SUV z cechami legendarnego „woła roboczego” łączący napęd na cztery koła, wytrzymałą ramę i prostą konstrukcję. Silnik 4D56 (2,5 TD, 100KM/240Nm, rozrząd pasek, manualna 5-biegowa, turbo, napęd 4WD Easy Select) jest znany z niezawodności. Osiągi: 0–100 km/h w 16,5 s, vmax 148 km/h, realne spalanie miasto 10,3–12,4 l, trasa 8–9,3 l. Atuty: ogromna odporność silnika na przebiegi flotowe (mechanika przy regularnym serwisie przekracza 400 tys. km), tania regeneracja turbo i zamienników, bardzo szeroka baza części oraz niezwykle prosta obsługa. Prosta kabina, duża pojemność bagażnika (730–1850 l), komfortowa kanapa, wiele schowków, klimatyzacja manualna, dobre audio, idealny sprzęt na wyprawy. WADY: sprzęgło i przekładnia wymagają częstszej obsługi, typowe wycieki pokrywy zaworowej, uszczelek turbo po 120 tys., miejscowa korozja progów oraz ramy, bugi centralnego i szyb, amortyzatory tracą sztywność po wyprawach. Niezbędne są regularne wymiany paska rozrządu, przeglądy mostów i amortyzatorów, kontrola turbo oraz systematyczna konserwacja ramy. Pajero Sport I 2.5 TD to terenowy wół roboczy dla rolników, firm budowlanych lub jako codzienny klasyk do off-roadu i wypraw w trudne miejsca.