Mitsubishi Pajero Sport I FL 2.5 TD 136KM 4D56 (2005–2008, wersja końcowa) to topowa opcja pierwszej generacji tego modelu, doceniana za maksymalnie podkręcony diesel 4D56 i ponadprzeciętną wytrzymałość w pracy i off-roadzie. 4D56 (2.5 turbo/intercooler, 136KM/313Nm, rozrząd pasek, 5MT, napęd 4WD) pozwala uzyskać 0–100 km/h w 12,4 s, vmax 166 km/h, spalanie miasto 11–13,8 l, trasa 8,6–10,1 l. Plusy: najbardziej dynamiczna wersja zachowująca pełną prostotę i praktyczność serii, bardzo tania regeneracja turbo/wtrysków, ogromny rynek zamienników, bezproblemowy przegląd rozrządu/przeniesienia napędu. Kabina: analogowa deska, gniazda 12V, odporna na brud tapicerka, dużo miejsca dla załogi, ogromny bagażnik na wyprawy, skuteczne ogrzewanie. Wady: szybka degradacja sprzęgła, turbo, amortyzatorów na trasach flotowych, wycieki uszczelek po ok. 120 tys., bugi klimatyzacji i centralnego, korozja ramy i progów jeśli nie serwisowana, wymagane regularne przeglądy napędu i układów turbo/rozrządu. Idealna propozycja do firmy transportowej, ekstremalnego off-roadu albo dla miłośników klasycznego 4×4, sprawdzi się zarówno jako wół roboczy, jak i rodzinny SUV na najtrudniejsze zadania.