Nissan 100NX 1.6 16V 90KM GA16DS (1990–1996) to kultowe coupe segmentu C z lat 90., cenione zarówno wśród kolekcjonerów, jak i młodych kierowców pragnących taniego, stylowego auta o sportowej sylwetce i bezproblemowej mechanice. Sercem modelu jest silnik GA16DS (1.6 16V, 90KM/135Nm, rozrząd pasek, 5MT), który oferuje dynamiczne, lekko sportowe osiągi: 0–100 km/h w 10,7 s, vmax 183 km/h, spalanie miasto 7,7–9,2 l, trasa 5,8–6,6 l. Największe zalety: nieskomplikowana budowa, tania regeneracja silnika i sprzęgła (blok używany w Micrze, Sunny, Primerze), bardzo mała awaryjność, zaskakująco dobra odporność na LPG, duży rynek zamienników, wytrzymałość układu napędowego (przebiegi 350 tys. km bez remontu są możliwe), prosty pasek rozrządu (wymiana co 75 tys.), tania obsługa podwozia, niska masa własna (mniej niż 1,000 kg) zapewniająca frajdę z jazdy. Kabina – wygodne kubełkowe fotele, klasyczna sportowa deska, praktyczny bagażnik 240–850 l, możliwość demontażu dachu targa, solidny układ kierowniczy. Wady: sprzęgło i synchronizatory wymagają przeglądów po dynamicznej jeździe, wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po 110 tys., bugi elektryki szyb i centralnego, podatność progów, podłogi i nadkoli na rdzę, amortyzatory do kontroli przy wyższych przebiegach. Model wymaga regularnych przeglądów rozrządu, sprzęgła, cyklicznych wymian oleju i kontroli zawieszenia. Nissan 100NX 1.6 90KM to samochód dla fanów retro motoryzacji, hobbystów przeróbek, taxi eventów lub jako pierwsze, budżetowe coupe do miasta i na weekendowe przejażdżki.