Nissan Almera I 1.4 16V 75KM (1995–2000) to klasyka kompaktowej japońskiej motoryzacji, która zdobyła popularność dzięki legendarnie prostej konstrukcji, niskim kosztom obsługi i trwałości mechaniki. Silnik GA14DE (1.4, 75KM/112Nm, rozrząd pasek, 5MT), pozwala na przyzwoite osiągi – 0–100 km/h w 13,0 s, vmax 170 km/h, spalanie miasto 7,1–8,6 l, trasa 5,5–6,1 l. Największe atuty: bardzo tania wymiana paska (co 60 tys.), przewidywalność osprzętu, ogromny rynek tanich zamienników, silnik odporny na LPG, niewiarygodna żywotność przy regularnych przeglądach (ponad 300 tys. km nie stanowi problemu), tania obsługa zawieszenia i proste naprawy nawet w garażu. Kabina – klasyczna, dużo miejsca, wygodne siedzenia, praktyczny bagażnik 430 l, solidne nagłośnienie, czytelna deska rozdzielcza. WADY: szybkie zużycie sprzęgła w ruchu miejskim, typowe wycieki pokrywy zaworowej po ok. 120 tys., bugi centralnego zamka, amortyzatory do inspekcji po dłuższych trasach/pracy flotowej, podatność spodów drzwi/progów na korozję bez regularnej konserwacji. Model wymaga regularnej wymiany paska, przeglądu układu dolotowego i zawieszenia oraz kontroli hamulców. To propozycja dla osób szukających taniego daily, auta rodzinnego, pojazdu do nauki lub klasyka flotowego – przewidywalność, prostota i niskie koszty utrzymania to kluczowe zalety.