NISSAN ALMERA I 1.4 16V 87KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Almera I 1.4 16V 87KM (1997–2000, zmodernizowana wersja) – nieco mocniejsze wcielenie kultowego hatcha/sedana. Wersja GA14DE (87KM/116Nm, rozrząd pasek, 5MT) daje sprint 0–100 km/h w 12,2 s, vmax 173 km/h, spalanie miasto 7,1–8,7 l, trasa 5,4–6,0 l. Plusy: bardzo trwały pasek rozrządu, szeroka pula zamienników (mechanika pokrewna z Sunny), tani serwis silnika/sprzęgła, łatwość napraw i świetna odporność na instalacje LPG IV gen., tanie zawieszenie, przewidywalność eksploatacji i trwałość bloku do 350 tys. km. Kabina: wygodne siedzenia, archaiczna ale ergonomiczna deska, klasyczne multimedia i prosty system ogrzewania, bagażnik 430 l i dużo miejsca także w kombi. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/łożysk przy miejskim stylu jazdy, wycieki pokrywy zaworowej po 110 tys., bugi centralnego zamka/elektryki szyb, amortyzatory do kontroli po przebiegach flotowych, podatność na korozję podłogi/progów i dolnych krawędzi drzwi. Model wymaga wymiany oleju i paska rozrządu co 60 tys., kontroli zawieszenia i układu hamulcowego, inspekcji przewodów LPG i klimatyzacji. Świetny wybór jako tani w utrzymaniu daily, auto rodzinne lub flotówka taxi do miasta.